rss
email
twitter
facebook

assalamualaikum..

ceriakan harimu bersama nukilanku..

Sabtu, 8 Mei 2010

Salam Sayang Dari Mesir.........


Segala puji bg Allah..tuhan segala makhluk..segala yg ada adalah ciptaanNYA..yang menghidupkan manusia didalam perut seorang ibu..hasil benih seorang ayah..
Selawat dan salam ke atas junjungan mulia nabi Muhammad s.a.w yg lahir daripada seorang wanita suci..serta kepada sahabat-sahabat perjuangan Baginda..

Minggu lepas membuat satu panggilan ke Malaysia..ditalian +60133910251..menghubungi insan yg sentiasa di hati..Namun..agak menyedihkan apabila mengetahui si dia dimasukkan ke 'rumah' keduanya..General Hospital Kuala Lumpur..ku anggap kediaman kedua untuk emak ku..kerana kadang dalam setahun dia lebih banyak bermalam disana drpd dirumah..selang beberapa hari anak yg lemah ini menghubungi ayahnya..ingin mengetahui keadaan ibu tersayang..Alhamdulillah..diberitakan sudah keluar cumanya.........jari telunjuk dikaki kirinya terpaksa dipotong akibat diabetis yg dihidapinya..terasa ingin terus menempah tiket untuk pulang ke Malaysia disaat aku mendengar berita ini..tetapi memikir imtihan yg bakal menjelma aku tahankn dulu keinginan ku itu...tunggulah bulan Julai ini..Moga Allah memberikan kesembuhan dan kebaikan kepada ibuku..

Itulah kisah terbaru ibuku..Ton Mariam bt Ton salim..aku memanggilnya emak..emak yg mengandungkan aku dan melahirkan insan kerdil ini seberat 4.8kg..seorang emak yg tabah..mendidik aku dan 4 org adik beradik ku yg lain..Dihambat dengan keadaan kerja abahku yg tidak tahu bila masanya..kadang-kadang ada dirumah..kadang-kadang emak keseorangan..tapi semua itu untuk perjuangan..emak tidak pernah merungut..malah membantu abahku...aku kagum dgn kesabaranemakku..kebiasaannya bangun seawal 4 pagi..untuk meyiapkan nasi lemak untuk dijual..nasi lemak emakku memang 'special'..siapa yg merasa dr pagi sampai kemalam itulah yg akan dihadapnya...

Aku rindukan emakku..hati ini sentiasa dihurung rasa gelisah tatkala mendengar jarinya dipotong..moga aku diberi kesempatan untuk membalas jasanya..aku akan pulang tahun ini..dan janjiku pada emak..aku bukan aku yg dulu lagi...Insyaallah...

Dan dikesempatan ini..aku ingin mengkhabarkan kepada seluruh dunia..sesungguhnya....

Abu sayang Emak.......



3 ulasan:

Aisya Humaira berkata...

berat sungguh bayi yang bernama Jihad ni,4.8kg!
us.jihad pomot no tepon mak ke? haaaa..ramai akhowat beratur nak tepon bakal mak mertua pasni...kuikuikui! PJ Faisalz

ibnu sabri berkata...

hahaha..cipta rekod kot..huhu
2 sje je ltak no tepon..skil penulisan..
tp ad yg nk call pon ape salahnye..huuh

Aisya Humaira berkata...

semoga ummi ustaz jihad cepat sembuh...allahu yashfiiha... PJ Faisalz

Catat Ulasan